Leta i bloggen :)

söndag 15 maj 2011

Liseberg, var det ja !

Kom på att jag glömt att berätta om Göteborg och Liseberg osv ... :P

Så att på fredagen så hämtade mamma, Lars och Sarah mig på skolan 45 minuter tidigare också åkte vi till Göteborg, men bil då alltså ! Vi gick på Liseberg direkt när vi kom dit, vilket var vid 3 tiden någon gång. Det var lagom med folk. Dem längsta köerna var liksom typ 10 minuter. Annars kan det ju vara köer som är en halv timme- 45 minuter när det är jätte mycket folk. Men när vi varit där en timme ungefär så kom Hanna, Nancy och Sandra också dit. Jag och Hanna åkte typ as många. Ni vet alla dem här roliga. Balder, Flum ride, Colorado, Juke box, Lisebergsbanan, kaffekopparna m.m. Före hon kom hade jag mest åkt med Sarah, och det är liksom alla "inte roliga". Men Sarah är så söt när hon åker, hon sitter och skrattar hela tiden. :D Hanna försökte föresten också tvinga upp mig i Kanonen, men där tog det stopp ... Hehe.

Men när vi kände oss nöjda med Liseberg så var väl klockan 6 eller något och då gick vi ut och åt på "Spice", en jättegod thai restaurang. Det blev kycklingspett, jordnötssås, grillade bananer och ris. As gott ! ^^ Efter vi var där så stack Hanna och dem hem, och vi drog oss mot hotellet. Vanilj heter det, och det är jättemysigt ! Bor alltid där när vi är i Gbg. Det ligger jätte bra, mitt i smeten.

Ja, men nästa dag kortfattat är väl mini shopping, museum besök och fika ? Haha ... :P
Köpte iaf en söt blus på Zara, två berlocker till mitt Thomas Sabo armband och ett smyckesställ. Bilder på detta kommer imorgon+ bilder från Liseberg, kameran är hos mamma och jag är liksom hos pappa idag. ;D

Men nu orkar jag inte berätta mer, detta var väldigt kortfattat om man säger så ! ^^ See you tomorrow !

/Emma Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar