Leta i bloggen :)

onsdag 25 maj 2011

Nails

Hejsan !

Tänkte bara dela med mig av ett litet "nagel-tips" till er. Min kompis Alma sa det till mig för några dagar sen då jag såg att hon hade jättehäftiga naglar, nämligen med text på ... Så att då ville jag ju såklart veta hur man gör, och det meddelar jag nu även er, haha. :D

1. Måla naglarna med vilken färg du vill- men tänk på att det syns bäst på någon ljus färg- och låt det torka.

2. Ta tidningspapper med text på och riv ut nagelstora bitar. Ta även fram flytande handsprit.

3. Ja, ta på något sett på ganska mycket handsprit på tidningspapper och tryck sedan "biten" på nageln med texten ner. tryck en liten stund och dra sedan bort.

4. För att det ska hålla längre, lacka sedan med genomskinligt överlack. Klart !

Resultat nedan ! ^^


Jag gjorde då misstaget att inte lacka över så att nästan all min text är borta nu efter bara ett par dagar, så det håller då dock inte länge. :S
/Emma Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar