Leta i bloggen :)

lördag 25 december 2010

Min julafton ^^











Nu ska jag berätta lite om min julafton, kommer att bli en lång text så att ifall ni inte orkar läsa, sluta här ! Haha ;ss
Jag började dagen med att sticka hem till pappa där vi hade en liten mini-jul med bara familjen, vi åt lite jullunch och delade ut julklappar, mysigt !
Där fick jag ett par snygga, varma, sköna skor (haha, dem var mycket...), mario galaxy 2 wii spel och någon kräm av pappa, Astrid och Åsa och sen ett kuvert med pengar från farmor och farfar och stora Astrid ;D
Sen någon liten stund senare så stack jag hem till mamma och på vägen dit så gick jag förbi Flippa och sa hejdå till henne, hon har stuckit till Marocko nu i två veckor, kommer saknas mycket ! :o Jaja, hoppas att tiden går fort !
Och sen var det hem till mamma som sagt, och när jag kommit dit så lockade jag mitt hår med min grymma locktång och bytte om och sminkade mig lite och så och sen kom släkten.
Vi gjorde dem här vanliga sakerna som att kolla Kalle Anka och så kom tomten och delade ut julklappar och lite sånt, jag fick vampire diarys böcker, badbomber, objektiv och spel (med vilda gester) av mamma, Sarah och Lars. Sen av mormor och morfar fick jag megamysiga tofflor och av kusinerna en parfym som luktar vanilj, så gott ! :D
Haha, den kommer det roligaste, vi gjorde julklappsspelet...
Det går till såhär att alla sitter i en ring och börjar med att ha en present som kostat runt 50 kr i knäet och sen spelar man med tärning. Ifall man får en 1:a så skickar man presenterna ett steg till vänster så att man typ bytar och ifall man får en 6:a så får man välja någons present att ta så att den blir utan och man själv får flera stycken och tillslut var det ju så att det var en hög med alla presenter som åkte runt till olika personer hela tiden typ, haha, mormor fick den tillslut fast hon delade ut en present till alla, gjorde allting tråkigare, hon skulle ha haft alla ! Haha ;)

Var väl inte mycket mer att berätta ?

Bilderna satte jag överst för att jag inte pallade flytta ner dem, jag har inte fotat sakerna jag fått av pappa men ska det snart så att det kommer imorgon eller något ... ;))
GOOOOOD JUUUL ! ^^

1 kommentar:

  1. Hej ! Här har jag det bra ;-) det är jättefint här vid hotellet men när man kommer ut till gatorna och så springer det åsnor med en vagn med tomater bakom sig, haha! 25 grader är ganska skönt men det blåser lite också... Imorron ska vi till marakech :D ha ett bra jullov och hälsa alla !
    //Flippan

    SvaraRadera